ninasneijers.reismee.nl

¡Hola Argentina!

Hallo!

Dit is mijn eerste reisblog vanuit Argentinië. Daarnet had ik al een heel verhaal getypt, maar toen drukte ik geloof ik ergens op dus dat is nu weg. Altijd tussendoor opslaan!

Momenteel zit ik in de Mcdonalds op een openbare ipad mijn verhaal te typen, haha (of, zoals ze het hier schrijven: jaja). Het vervelende is dat deze autocorrect automatisch verbeterd naar Spaans. Hoezo schrijf ik op een Ipad in de Mac mijn verhaal? Omdat de hier USB-ports hebben en mijn telefoon leeg is, dus die ben ik op aan het laden. En gebruik van de Ipad is toch gratis dus dan maar even een update doen.

We (ik en twee andere Nederlandse meisjes) kwamen rond half 8 aan. We waren wat te vroeg geland, waardoor we in het vliegtuig moesten wachten. Toen we op de airport waren hebben we niet veel anders gedaan. Wachten voor de migratiedienst, wachten terwijl de migratiedienst je Visa checkt en op een heel rustig tempo je gegevens checkt. Wachten op de koffers hoefde niet. Wachten tot de koffers door de dubbele douane heen waren ook niet. We kwamen aan bij de Argentijnse organisatie (WEP) en daar hebben we heel lang gewacht. Ik krijg net te horen dat we gaan, na 3.5 uur op de airport te hebben gewacht tot alle WEP-studenten gearriveerd waren, dat we zo vertrekken naar Rosario, dat is ongeveer vier uur met de bus vanuit Buenos Aires. Maar nu moeten we nog even wachten tot twee meisjes hun eten op hebben.

In Rosario hebben we dadelijk de eerste vier dagen oriëntatie van de stad. 's Ochtends krijgen we Spaanse les. Dit hebben we met de grote groep WEP-studenten. Deze komen uit verschillende landen. Uit België, Italië, de U.S.A., etc.

MELDING TUSSENDOOR ik weet nog steeds niet hoe deze site+ipad werkt dus ik heb de maillijst uit staan. Ik zal deze aanzetten wanneer de blog klaar is. Op mijn insta laat ik dit ook weten. Je hoeft dus niet tussendoor te kijken, want dan kom je waarschijnlijk van die halve verhalen tegen. Als ik opsla, publiceert hij volgensmij automatisch.

Inmiddels is het een paar dagen verder, maar zal ik even een update geven.

Nadat we ongeveer drie uur op het vliegveld zaten, zijn we naar Rosario gereden, dit was ongeveer 4 uur. Die dag hebben we niet veel gedaan, we hebben het monument van Rosario bekeken, wat gegeten en daarna was iedereen bekaf, vanwege het slaaptekort in het vliegtuig en de jetlag.

De dag erna, vrijdag dus, hadden we ‘s ochtends onze eerste Spaanse les. Eerst moesten we een toets maken, zo werd ons niveau bepaald. Daarna werd je in die groepen, op je niveau dus, ingedeeld. Ik moet zeggen, als je zo de hele ochtend alleen maar Spaans om je heen hoort en een beetje Engels, wordt je daar best vermoeiend van. Ik denk ook zeker dat het belangrijk is om daarom goed je Engels onder de knie te hebben.

Na de Spaanse les, gingen we naar het aquarium, waar we uitleg krijgen, waar ik om eerlijk gezegd niet echt naar geluisterd heb. De uitleg was overigens wel gewoon in het Engels. In plaats daarvan leek het sommige studenten een goed idee om in de zandbak voor de kinderen te gaan spelen. Maar het was wel grappig hoor.

Na dit bezoek hadden we een ‘workshop’. De medewerkers van WEP gaven ons verschillenden opdrachten met als doel om te leren hoe je jezelf moet redden in een taal die je niet goed beheerst.

De volgende dag hadden we weer Spaanse les en hebben we tijdens die les een bezoek gebracht aan de supermarkt, om de prijzen te bekijken. Daarna kregen we een opdracht over de markt die we ‘s middags zouden bezoeken. Tijdens de lunch hebben we gepicknickt in het park en daarna hebben we een lange wandeling gemaakt door het park langs de rivier, het was echt prachtig.

Na deze lange wandeling en het bezoek aan het marktje, hadden we in het hostel weer een soortgelijke workshop. Dit keer hoe je om moest gaan met miscommunicaties en problemen in je gastgezin.

Na het eten zijn we nog een stuk gaan wandelen voor een ijsje. Aangezien het zaterdag was, gingen heel veel Argentijnen uit en zag je dus een stukje van het Argentijnse uitgaansleven, wat ik wel leuk vond om te zien.

De dag erna, vandaag dus, zondag, hadden we nog een laatste les Spaans en daarna ontmoetten we het gastgezin!!!

Ik ben dit nu aan het typen bij mijn gastgezin, maar ik vertel er in de volgende blog meer over, omdat ik er dan iets langer zal zitten.

Tot dan!

Reacties

Reacties

oma Tiny

Blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen,en dat we jou verslagen kunnen lezen Groetjes

Elke

Super leuk om te lezen! Ben echt benieuwd naar de volgende post. Veel plezier en maak er een gezellige tijd van. Xx <3

Oma Emmy

Goed om te horen dat alles goed is verlopen. Nu naar school en wennen aan het ritme leren en studeren en de cultuur van Argentinie te leren kennen. Succes en tot de volgende blog
Groetjes Oma en Opa Sneijers

Vera

Heeeel mijn familie heeft mee kunnen genieten van je verhaal en vooral mijn voorleeskunsten. Mama verheugd zich erg op de verhalen van als je bij je gastgezin bent. Geniet van je tijd daar! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active